سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] به سخنى که از دهان کسى برآید ، گمان بد بردنت نشاید ، چند که توانى آن را به نیک برگردانى . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----95593---
بازدید امروز: ----11-----
جستجو:
بیشعور!!!! - حدیث برای قرن 21
 
 
  • درباره من
  • موضوعات وبلاگ
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • مطالب بایگانی شده
  • آوای آشنا
  • بیشعور!!!!
    نویسنده: امین دوشنبه 85/5/16 ساعت 7:43 عصر

                                                   بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام علیکم در بادی امر جا دارد خجسته میلاد جواد الائمه (ع) را خدمت حضرت ولی عصر ارواحنا له فدا و شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض کنم. من بعد از تحریف یک هفته ای اینترنت دوباره برگشتم و دست به قلم شدم تا نور آیات و روایات را منعکس کنم و شما را مسرت ببخشم.

    قبل از اینکه مقاله ام را شروع کنم به شما دوستان توصیه می کنم حتما در مراسم اعتکاف شرکت کنید و دوست حقیرتان را دعا کنید. ما که امسال با کلی شوق ثبت نام کردیم ولی متاسفانه حضرت دوست ما را نطلبید . متاسفانه پای ما شکست و ما را از اعتکاف دور کرد. شاید کنجکاو شوید چه جوری؟ قبل از اینکه بپرسید خودم میگم. در سالن ورزش هنگام مسابقه ی بسکتبال پای من عینهو جبرییل سیسه برگشت و یه تق صدا داد. به همین راحتی!!!   حالا باید سه هفته از بسکتبال و ورزش دور باشم .

    و اما مقاله. روی صحبت امروز من با یک سری بیشعور است که قرآن آنها را حدود۱۳۸۰ سال پیش مورد نکوهش قرار داد . و جالب آنکه این بیشعورهای نفهم در همه ی زمان ها و در همه مکان ها پیدا می شوند و عوام مردم قالبا از این دسته اند. چرا راه دور بریم . شاید من و شما هم جز این دسته ی بیشعور باشیم. امید است با مطالعه ی این آیات از ظلمت وهم به نور فهم رهسپار شویم.در ضمن این آیات گزیده ای از آیات سوره ی مومنون می باشند.

    ایحسبون انما نمدهم به من مال و بنین(۵۵) نسارع لهم فی الخیرات بل لایشعرون(۵۶) : آیا فکر می کنند کسانی که ما آنها را بوسیله ی مال و فرزند کمک کردیم در خوبی ها از دیگران سبقت گرفتند(آنها را در خوبی ها سبقت دادیم)بلکه آنها نمی فهمند. (بیشعورند)

     «این را به خود بگوییم. آیا فکر می کنی کسی که ثروتمند است و بچه های زیاد و خوبی دارد در خوبی ها سبقت گرفته.نه خیر . مال و ثروت و فرزندان همشان فانی اند . فکر کردی بچه ی فلانی کنکور قبول شده بچه ی تو نشده خدابیشتر او را دوست دارد  نه خیر . شاید مصلحت بچه ی تو چیز دیگر باشد. فکر کردی فلانی از تو خرپول تره . ماشینش رونیزه ماشین تو پرشیاه . موبایلش نوکیلست موبایل تو صاایرانه ٬ از تو حقیقتا پیشی گرفته نه خیر . بلکه تو بیشعوری که همچین فکری می کنی . اه پس چه کسی حقیقتا از بقیه سبقت گرفته و پیشرو است؟ الام می گم یه نگاه به پایین بنداز.

    ان الذین هم فی خشیه ربهم مشفقون(۵۷) و الذین هم بایات ربهم یومنون (۵۸) و الذین هم بربهم لا یشرکون (۵۹) و الذین یوتون ما آتوا و قلوبهم وجلة انهم الی ربهم راجعون(۶۰) اولئک یسارعون فی الخیرات و هم لها سابقون(۶۱) : قطعا کسانی که از خوف پروردگارشان هراسانند(شوق دارند) و کسانی که به نشانه های پروردگارشان ایمان می آورند و کسانی که برای پرودگارشان شریک نمی گیرند و کسانی که از آنچه خداوند به آنها داده می دهند و با این حال از روزی که به سوی خدای خود بازمی گردند در دل ترس دارند آنها پیشروان خوبی ها هستند و در خوبی ها سبقت می گیرند.

    «پس عزیز اینها پیشروان حقیقی زندگی هستند: ۱. متقیان : آنان که هم خدایشان را دوست دارند و هم از او هراسانند یعنی در واقع از خود و عاقبت خود که به دست اوست هراسانند و در دل شوق دارند که آخر پاداش ما بهشت هست یا جهنم. ۲. مومنان : کسانی که به خدا و پیامبرش و نشانهایش لیمان دارند و اعمالی را انجام می دهند که آنها را به رستگاری می رساند (شرح این آیه مقاله قبلی است)     ۳. کسانی که شریکی برای خدا قائل نیستند. وقتی جو می گیردشان لا اله الا ... نمی گویند. شور آنها با شعور همراه است و بی شعور نیستند . سینه می زنند گریه می کنند ولی می دانند همه ی این پاکان خود مخلوق خدای رحمان هستند. ۴. نیکوکاران: کسانی که از کوچکترین کار نیک نمی گذرند همیشه دست به خیر دارند و حال آنکه هیچ وقت اطمینان ندارند که این اعمال آنها مورد قبول خداوتد تعالی باشد فلذا همیشه در پی کار نیکند و هر آنچه دارند مثل جواد الائمه در راه خدا می دهند.             اینها سبقت گیرندگان حقیقی زندگی هستند آنان که پول زیاد و فرزندان زیاد و موفق دارند نه آنها سبقت گیرندگان نیستند.» 

    - نتیجه : المال و البنون زینة الحیاة الدنیا و الباقیات الصالحات خیر عند ربک ثوابا و خیر املا (کهف۴۶) : مال و فرزندان زینت زندگی دنیا هستند و باقیات الصالحات نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است. 

    - از دوستان خواشمندم برای اغتنام وقت خود این مقاله را در دو وقت مختلف مطالعه کنند. موفق باشید و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین  

      


        نظرات دیگران ( )